martes, 23 de junio de 2009

V Triatló Ciutat d'Ontinyent

El Club de Triatló La Vila va participar al V Triatló Ciutat d'Ontinyent on el triatleta SUB 23 José Santiago Villa, del C.T.Caravaca, va guanyar la prova

El Club d'Atletisme Triatló La Vila va participar aquest cap de setmana al V Triatló d'Ontinyent. Tres membres del club es van desplaçar fins a Ontinyent per a participar al triatló esprint (750 m de natació en piscina olímpica + 20,5 km de ciclisme + 5,2 km de carrera a peu) de la priemra prova de la Lliga de Clubs de la Federació Valenciana amb uns 200 triatletes inscrits.

Els pronóstics es van cumplir i el triatleta José Santiago Villa, triatleta SUB23 del Club Triatló Caravaca-Llanera, va guanyar la prova, desprès de fer un excepcional parcial a la cursa a peu. José Santiago Villa deixava la bici a la segona transició amb un grup d'uns dotze triatletes i des dels primers metres del segment a peu va demostrar la seua força anant en solitàri cap a la victòria.

Aquesta prova es disputava en la piscina olímpica situada a les excel.lents instalacions esportives d'Ontinyent. El tram amb bici va consistir en una única volta de 20,5 km pels voltants d'Ontinyent. El recorregut a peu consistía en dues voltes de 2,6 km.

El resultat dels membres del club d'Atletisme Triatló La Vila que van participar van ser:

Nom - 750 m natació - 20,5 km bici - 5,2 km corrent - Total
Antonio Cervera - 12:49 - 37:52 - 22:09 - 1:12:50
Jon Rodríguez “Lobo” - 13:04 - 40:46 - 20:29 - 1:14:19

El triatleta Joan Beneyto Mingot va començar a trobar-se malament a la piscina i va acertar al abandonar la prova. Antonio Cervera i Jon Rodriguez “Lobo”, conseguíen finalitzar a la posició 60 i 72 respectivament. Cervera va aconseguir un bon resultat amb bons parcials als segments de natació i ciclisme. Jon Rodriguez després de fer un bon parcial de natació no va aconseguir agafar un bon ritme a la bici i perdia en relació amb Cervera a la segona transició als boxes uns tres minuts. El millor parcial de Jon corrent va fer que aplegara a només 01:29 min del seu company.
El próxim 18 de juliol el Club d'Atletisme Triatló La Vila organitzarà una Jornada de difusió del Triatló a La Vila Joiosa. Es tracta del III Triatló Social de La Vila Joiosa, que començava a l'any 2.007 amb 10 persones i que l'any passat ja va reunir a més de 45 persones de tota la Marina Baixa. El Triatló Social és un triatló d'entrenament amb control de temps que serveix per a que totes aquelles persones que vulguen començar a practicar aquest esport tinguen ocasió d'iniciar-se. En pocs dies us informarem de manera detallada d'aquest esdeveniment.
ELS COMENTARIS DEL SECRETARI
Son les 05:45 h i sona el despertador. A la cuina ja tinc preparat el meu desdejuni, dues tostades amb mermelada, un kiwi, cereals, llet i 6 galetes. Agafe els "trastos" i a les 06:25 estic en front de la Valor carregant les bicis de Beneyto i el Lobo. Eixida cap a Ontinyent escoltant U2 (el día 30 me'n vaig amb Neso i Wilsen a Barcelona a l'apertura de la gira mundial i tinc que ensenyar-me totes les cançons, Jon no ha volgut vindre). Apleguem a Ontinyent a les 07:45 h. Arrepleguem els dorsals. Anem al cotxe a montar les bicis... (Jon apuntat a classes de mecànica de la bici!!!).
A les 08:40 h entrem als boxes. La primera eixida prevista per a les 09:00 h es retrasa fins a les 09:20, comencen les dones i els no federats. A cada carrer de la piscina naden unes 7-8 persones. A les 09:40 segona eixida amb la meitat dels federats. El primer a l'aigua va fer un parcial de 1:10 als primers 100 m... mamma mía!!! Son quasi les 10:00 h, jo fa 20 minuts m'he fet un gel, Jon i Beneyto no han menjat res des de les 06:00 h! Els jutges ens asignen el carril 2. Nadem Antonio Villanueva i José Francisco Navarro del Elda Triatlón Club, el veterà Antonio Verdú del C.T. Oliva, José Carlos Ferre del Tri-Line Evasión, Beneyto, Jon i Jo. Només ens deixen calfar 100 m i donen l'eixida, jo aplegue primer als primers 50 m. Del 50 al 100, veig a Jon "Lobo" que intenta adelantar, nade un poc més ràpid i vaig primer fins al 250 m on Antonio Verdú (que anava amb neopreno) em passa. Del 250 al 600 vaig darrere de Verdú, al 600 el passe i faig els últims 150 m a tope eixint el primer del meu carril de l'aigua.
Zona de transcició 1, quan estic eixint veig a Jon que ja entra a per la seua bici. Encara que he fet una transició ràpida, no puc agafar el grup de José Carlos Ferre que havia eixit uns segons després que jo de l'aigua i s'escapen. Faig els primers 2 km en solitari fins a que ve per darrere un xic de Monover amb un altre i fem els 7 km seguents a tope. Quan falta 1 km per a pegar la volta agafem a José Carlos Ferre... aquestos 9 km eren cap a dalt amb el plat gran... estic fundit. Per darrere ens agafa un grup de 4 que venen prou més ràpid... la carretera s'empina... falta menys d'1km per a girar i després és cap a baix... tinc que aguantar a roda. Aguante, girem i no agafe la roda del de davant... 1 m, 2 m,... a tope però no puc... per darrere José Carlos Ferre em passa com un cohet i veig que ell si aplega... quina putada, he perdut un grup boníssim! que em va traure 1:30 a la segona transició. Em creue amb Jon, va soles, no té massa bona cara, jo ja fa 1 minut que estic baixant, crec que aniré 2:30 davant d'ell. Agafe la meua marxeta 40-50 km/h i a 3 km d'Ontinyent m'agafa un grupet de 7 que venia per darrere. A 1km de la T2 em lleve les sabates.
Zona de transició 2, em baixe el 2ón de la bici i comence a correr el primer del meu grup, estic content per la segona transició però no per la bici. Comence a correr, veig a Beneyto animant-me. Jo a la meua marxeta i acabe el triatló a 04:19/km a la posició 60. No estic content, pense que hauria d'haver quedat amb els 45 primers. Jon entra a meta 01:29 més castigat que jo... normal, només ha menjat una galeta i un café amb llet a les 06:00 del matí! si jo havera menjat aixó no acabe el triatló!!! Parlem amb els amics del Elda Triatlón i cap a La Vila. Ja tenim un altre triatló al expedient! Apleguem a les 13:45 h després d'haver sentit 3 voltes el compac de U2. Pròxim duatló a Barcelona el dia 30 amb Wilsen i Neso veent a U2.

1 comentario:

KIKO dijo...

Hola JHon soy kiko enhorabuena por esos tiempos que habeis hecho que supongo serán buenos,espero el día 18 no hacer una cagada ya que sigo igual de asustado un saludo a todos.